ورزش بعد از عمل جراحی چاقی

ورزش بعد از جراحی در کنار عادات غذایی عمل بسیار توصیه میشود
این ورزش ها شامل پیاده روی منظم از روزی ۱۰ دقیقه شروع شود و روزی یک دقیقه اضافه شود و تا ۱۵۰ دقیقه در هفته افزایش داده شود . البته لازم به ذکر است قدم زدن ورزش حساب نمیشود .
برای جلوگیری از افتادگی پوست و عضله سازی از ورزش های قدرتی مثل بدنسازی و trx میتوان انجام داد بهترین زمان برای شروع ورزش بعد از جراحی چاقی ، گذشت ۶هفته از جراحی است . قبل از آن پیاده روی را تا روزی ۴۵ تا ۵۰ دقیقه افزایش دهید

گام های مهم برای داشتن برنامه ورزشی

۱.شخصی را به عنوان همراه ورزش انتخاب کنید زیرا این کار باعث میشود انگیزه بیشتری داشته باشید
۲. در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید .
۳. از پله به جای اسانسور استفاده کنید
۴.ماشین یا وسیله نقلیه خود را تا حد امکان دورتر از محل کار یا مقصد خود پارک کنید و بقیه مسیر را پیاده بروید .
۵. هنگام ورزش موسیقی انگیزشی و مورد علاقه ی خود را گوش کنید
۶.خلاق باشید و انواع فعالیت های ورزشی را امتحان کنید( ایروبیک رقص شنا بدنسازی trx)

چطور یک برنامه ورزشی داشته باشین؟

(منظور بعد از هفته ۶ عمل جراحی چاقی)

  1. یک پارتنر و همراه برای ورزش کردن پیدا کنید و با اون برنامه ورزشیتونو دنبال کنید .
    شما همدیگه رو تشویق میکنید و از همراهی با همدیگه در ورزش لذت میبرید و نشاطتتون بیشتر میشه و همدیگه رو برای ادامه ورزش تشویق میکنید .
  2. تو یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید:
    تمام رشته های ورزش که اونجا برگذار میکنن رو بهش سر بزنید و امتحان کنید تا ببینید از کدوم بیشتر لذت میبرید .
  3. از اسانسور استفاده نکنید و از پله ها برید بالا .
  4. ماشینتو دورتر از جایی که کار دارین پارک کنید و مقداری پیاده برید .
  5. می خواین تلویزیون رو خاموش کنید یا کانال عوض کنید؟ بجای ایتفاده از ریموت کنترل بلند شید و با دست تلویزیون رو خاموش کنید .
  6. وقتی دارید ورزش میکنید به موزیکی که دوست دارین گوش بدید .
  7. خلاق باشید… برقصید و شاد باشید و ورزش کنید .
  8. لباس مناسب و کفش مناسب ورزش بگیرید و توی یک ساک ورزش بگذارید و اون ساک همیشه تو ماشینتون باشه که به راحتی بعد از کار بتونید مستقیما برید باشگاه ورزشی .
  9. در ابتدا برای خودتون هدف و برنامه هفتگی ورزش بگذارید و اخر هفته اگه تونسته بودید به اون هدف برسید و اجراش کنید به خودتون افتخار کنید و جایزه بدید .
  10. خودتون رو دوست داشته باشید و از ورزش لذت ببرید .
  11. تو باشگاه مربی بگیرید و در مورد تمرینات مربیتون با پزشکتون مشورت کنید .
  12. بعد از حدود ۶ ماه از عمل با خودتون بگید که چرا من نه؟ چرا من نتونم بدن پر عضله و خوش فرم و قوی داشته باشم؟؟؟ اره شما میتونید داشته باشید .
ورزش بعد از جراحی چاقی

حالا میتونید کار با وزنه رو گسترش بدید و در ضمن از مکمل های پروتوئینی ورزشکار های حرفه ای استفاده کنید .
آب زیاد بنوشید.
قبل ، حین و بعد از ورزش
در نهایت مربی اصلی ورزشی شما پزشک شماست که برنامه ورزشی اصلی رو از ایشون میگیرید و به مربی باشگاهتون برای
اجرایی کردنش میدید .
اگه هزینه گرفتن مربی تو باشگاه رو ندارید باز هم نگران نباشید ،
برنامه ورزشیتون رو مستقیما از پزشکتون دریافت کنید ،
خوشحال باشید ،

ورزش بعد از جراحی چاقی

افرادی که بدون ورزش کردن، رژیم سخت و خودسرانه می‌گیرند بعد از کوتاه‌ترین زمان چاق‌تر می‌شوند.با وجود اینکه وزن این افراد در آغاز رژیم به سرعت کم می‌شود، زیرا عامل این کاهش وزن ناشی از، از بین رفتن عضلات و کاهش آب بدن بوده است. وقتی وزن این افراد سرجای اول خود برمی‌گردد فقط به شکل چربی به وزن بدن اضافه می‌شود. برای اجتناب از چاق شدن در مرور زمان باید متابولیسم خود را با ورزش روزانه بالا ببرند.

برای کاهش وزن راه رفتن برای افراد چاق از نظر زمانی مهم‌تر است تا از نظر سرعتی. پیاده‌روی در حد یک قدم زدن متوسط در زمانی طولانی با مسافت بیشتر، چربی را می‌سوزاند و به مصرف می‌رساند. ضمناً فعالیت ورزشی جهت کاهش وزن بهتر است هر روز انجام شود تا بهترین تاثیر را در سلامت و حفظ کاهش وزن بدست آمده را داشته باشد. از طرف دیگر انجام حرکت و ورزش با برخورداری از یک رژیم متعادل فایده‌ای بیشتر داشته و تناسب اندام ایجاد گردیده ماندگاری طولانی‌تری خواهد داشت.

بعد از راهپیمایی و پیاده‌ روی‌های ساده از مناسب‌ترین و بهترین ورزش‌ها شنا می‌باشد. مخصوصا برای افرادی که وزن بالا دارند و وزن زیاد آنان موجب فشار روی مفاصل در ناحیه کمر، ستون فقرات و به خصوص مفاصل ران و زانوها می‌گردد و آنان را گرفتار ساییدگی مفاصل می‌کند، شنا یا راه‌رفتن در آب در پیشگیری از این موارد به شدت توصیه می‌شود. چرا که درون آب به اندازه حجم بدن از وزن شخص کاسته شده و فشار کمتری بر مفاصل حرکتی وارد می‌گردد.

از میان انواع حرکات شنا، نوع قورباغه‌ای از همه بهتر است زیرا تقریبا تمامی عضلات بدن را به تحرک وا می‌دارد. در اینجا نیز میزان حرکات ورزشی نباید از حد توان شخص تجاوز نماید و باعث ایجاد سرعت زیاد نبض و تنگی نفس شود و هر بار که چنین وضعی پیش آمد باید برای چند دقیقه آن را متوقف کرده و به انجام نفس‌های عمیق مبادرت ورزید و در مجموع یک جلسه یک ساعته که در 4 یا 5 نوبت تقسیم شود و تنفس عمیق در فواصل چند دقیقه‌ای خیلی مناسب و مفید خواهد بود.

دوچرخه‌سواری در زمینه‌ای صاف و کم شیب و خارج از مسیر اتومبیل‌ها مخصوصا در جاده‌های ییلاقی و کنار مزارع یکی از ورزش‌های بسیار مفیدی است که آن هم مانند شنا برای افراد چاق دارای این خصوصیات است که مفاصل کمر و پاها وزن زیاد بدن را تحمل نخواهند کرد و دچار فشار، ساییدگی و اختلال در مفاصل مزبور نخواهند شد. این ورزش را به تدریج می‌توان بیشتر از یک ساعت در روز و با سرعت 20 تا 25 کیلومتر در ساعت در زمین‌هایی که شیب متوسطی داشته باشند، ادامه داد.

ورزش مناسب دیگر، دوچرخه‌سواری در منزل و در یک محل ثابت و در سالن سرپوشیده است با چرخ‌هایی که دارای کنتور ساعت شمار و عقربه‌دار بوده به طوری که فشار روی رکاب‌ها را با دستگاه مخصوص می‌توان تنظیم کرد و به تدریج بر فشار مکانیکی روی رکاب‌ها افزود و آن را شبیه به دوچرخه‌سواری در تپه‌ها تنظیم کرد. این رویه برای شهرهای بزرگ و یا کسانی که امکانات دیگری ندارند عملی، مفید و بی‌خطر است.

ورزش شکم ؛ نوع جدید کرانچ طوری روی زمین بنشینید که ران ها و بالا تنه تان شکل V تشکیل دهند. پاها را ضربدری روی هم قرار دهید و بالا بیاورید. یک توپ طبی کوچک ( یا دمبل سبک ) را بین دستان خود نگه دارید. توپ را به همه جای بدن خود ببرید، از چپ به راست و عقب و در این حال شکل V بدن را حفظ کنید. این حرکت را در ۳ ست و در هر ست ۱۵ مرتبه برای ۳ تا ۴ روز در هفته انجام دهید.

ورزش بعد از جراحی

ساعات کاری

شنبه 17.00 – 20.00
دوشنبه 17.00 – 20.00
چهارشنبه 17.00 – 20.00
جمعه تعطیل

اطلاعات تماس

  • آدرس مشهد:خیابان کوهسنگی کوهسنگی 7، ساختمان فراز، طبقه 6
  • تلفن 051-38409172
  • واتساپ 09353141001